Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010

Τηλε-ψώνια ή τηλεοπτικά ψώνια

Η διείσδυση της διαφήμισης σε όλο το φάσμα του τηλεοπτικού προγράμματος δεν αποτελεί είδηση. Πρόκειται αντίθετα για μια δεδομένη κατάσταση την οποία η πλειοψηφία των τηλεθεατών έχει πάψει να παίρνει είδηση.


Η σταδιακή επέκταση της διαδικασίας «τοποθέτησης προϊόντος» στις τηλεοπτικές σειρές, τροποποιώντας ακόμα και το σενάριο προκειμένου να γίνει ρητή αναφορά σε κάποιο προϊόν, τις μετέτρεψε και τυπικά σε εκτεταμένα διαφημιστικά με στοιχειωδώς πιο επεξεργασμένη πλοκή. Αν και στην ουσία - καθώς ως γνωστόν το μήνυμα είναι το μέσο και η πλοκή ουδώλως ενδιαφέρει - υπήρξαν σχεδόν εξ αρχής, από τη δεκαετία δηλαδή του ‘70 τα πιο αποτελεσματικά διαφημιστικά του σύγχρονου αυστηρά καταναλωτικού τρόπου ζωής. Αρκεί για του λόγου το αληθές να διαβάσει κανείς τις αντίστοιχες τηλεοπτικές κριτικές του αείμνηστου Χρήστου Βακαλόπουλου.

Σήμερα το κέντρο βάρους της τηλεόρασης (πάντα η διαφήμιση) κάνει ένα βήμα παραπέρα μετατρέποντας τα τηλεοπτικά προγράμματα σε εκπομπές «Τηλεμάρκετινγκ». Η λύση ήταν όπως πάντα προφανής: από τη στιγμή που τα καταστήματα μεταφέρονται με την μορφή δραματικών σειρών ή ψυχαγωγικών εκπομπών στο γυαλί το μόνο που έλειπε ήταν να μεταφερθεί η ετικέτα με την τιμή, ήτοι το γνωστό «Bar code» στο τηλεοπτικό προϊόν. Οπερ και εγένετο.

Χάρη στην «έλευση των Bar codes στην τηλεόραση, ο τηλεθεατής (πελάτης/καταναλωτής) μπορεί από την άνεση του καναπέ του να «σκανάρει» το Bar code που προβάλλεται στην οθόνη μέσω του (smartphone) κινητού του», αναφέρει πρόσφατο δημοσίευμα των New York Times. Τα Bar codes «τρέχουν» στην οθόνη για διάστημα μέχρι και πέντε λεπτών προσφέροντας σημαντικές εκπτώσεις στον επίδοξο αγοραστή.

Η νέα αυτή τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε ήδη στην Αμερική κατά τη διάρκεια προβολής δημοφιλών σειρών όπως το «Lost» ή το «True Blood». Το ζητούμενο δηλαδή είναι να μπορούμε να ψωνίζουμε κάθε στιγμή, ακόμα και στον ύπνο μας. Οσοι δηλαδή θα εργάζονται ή θα έχουν μισθό που να το επιτρέπει...

2 σχόλια:

Enthalpy είπε...

Μόνο μια απορία. Το να ψωνίζεις- ω, συγνώμη για τα Ελληνικά μου- το shopping από υπέρτατη απόλαυση, τόπο και τρόπο συνάντησης φίλων, είχε αναβαθμιστεί σε therapy. Τι άλλαξε και δεν το χρειαζόμαστε πλέον. Προς τι αυτή η νέα μόδα του teleshopping/bar-coding;

τουπίκλην λοξίας είπε...

Δεν άλλαξε κάτι, απλώς εξελίσσεται. Το ζητούμενο είναι να έχουμε διαρκώς τη δυνατότητα να ψωνίζουμε, νυχθημερόν. Να μην σταματάει τίποτα τη θεραπεία όχι της αλλά από την προσωπικότητα.