Παρασκευή, 28 Μαΐου 2010

Η μπάλα φέρνει το τηλεοπτικό χρήμα...

Σαν το μάννα εξ ουρανού περιμένουν ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά κανάλια Βρετανίας, Ιρλανδίας και κατ’ επέκταση σύνολης της Ευρώπης την έναρξη, στις 11 Ιουνίου, του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρού στα γήπεδα της Νότιας Αφρικής.
Σύμφωνα με άρθρο της «Guardian» τα έσοδα του προσεχούς Μαΐου και Ιουνίου από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις για το βρετανικό κανάλι UTV με έδρα στην Ιρλανδία υπολογίζεται ότι θα σημειώσουν αύξηση της τάξης του 19% προσφέροντας ζείδωρη ανάσα δροσιάς σε ένα άνυδρο, εδώ και αρκετούς μήνες, τοπίο.

Η ελληνική και η συνεπαγόμενη ευρωπαϊκή οικονομική κρίση ή αντίστροφα επέφερε (ενίοτε και μόνο ως μακρινός αντίλαλος) σημαντικό πλήγμα σε ολόκληρο τον κλάδο των ΜΜΕ. Η συρρίκνωση ή η προοπτική συρρίκνωσης των διαφημιστικών εσόδων έδωσε το έναυσμα για παντοειδείς περικοπές, ξεκινώντας από το προσωπικό μέχρι και φτάνοντας μέχρι το περιεχόμενο του εκάστοτε μέσου (έντυπα, κανάλια ή ραδιόφωνα). Στην τηλεόραση η σεζόν εγκαινιάστηκε με την ακύρωση προγραμματισμένων εκπομπών ή σειρών.

Την ίδια όμως ώρα ο πολιτικός μικρόκοσμος των Βρυξελλών, καθώς και τα κυβερνητικά επιτελεία της Ελλάδας, των χωρών που προετοιμάζονται ψυχολογικά να βρεθούν στο μάτι του κυκλώνα, όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία μάλλον θα περιμένουν με την ίδια ανυπομονησία το εναρκτήριο λάκτισμα. Γιατί η ανάγκη του θεάματος είναι πολύ μεγαλύτερη όταν ταυτόχρονα περικόπτεται ή εκλείπει ο άρτος.

Αν το ποδόσφαιρο οφείλει μεγάλο μέρος της τρομακτικής παγκόσμιας απήχησής του στο γεγονός ότι προσιδιάζει όσο κανένα άλλο (ομαδικό τουλάχιστον) άθλημα στον πόλεμο, μπορεί να λειτουργήσει ιδανικά ως αγωγός εκτόνωσης της συσσωρευμένης πίεσης σε έκρυθμες εποχές που ο αέρας μυρίζει μπαρούτι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: