Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2008

Περικοπές λόγω οικονομικής κρίσης

Τα πάνω κάτω σε ξένους τηλεοπτικούς σταθμούς και εταιρίες παραγωγής κινηματογραφικών και τηλεοπτικών έργων φαίνεται πως φέρνει η παγκόσμια οικονομική κρίση. Ωστόσο το έντονο ταρακούνημα δεν φαίνεται να αγγίζει τα μύχια του κόσμου της τηλεόρασης. Η κύρια μέριμνά παραμένει η ίδια: πώς θα βγάλουμε χρήματα. Που σε χαλεπούς καιρούς μεταφράζεται σε: πώς δεν θα χάσουμε χρήματα. Γι’ αυτό και η πρώτη αντίδραση είναι περικοπές στις ανέσεις και στις φιέστες που ενδέχεται να προσβάλλουν το δοκιμαζόμενο λαϊκό αίσθημα. Οπως και λογοκρισία στα κινηματογραφικά σενάρια του υπερβολικού πλούτου και της ευζωίας. Σύμφωνα με τον Independent το BBC αποφάσισε να κόψει τις σαμπάνιες και τα μεγάλα χριστουγεννιάτικα πάρτι. Το βρετανικό κρατικό κανάλι ξόδευε μέχρι χθες 75.000 ευρώ ετησίως από τον οβολό των τηλεθεατών μόνο σε σαμπάνια και τουλάχιστον 315.000 ευρώ σε χριστουγεννιάτικα πάρτι. Οπως όμως όλα τα καλομαθημένα παιδιά στην αντίδρασή της η τηλεόραση φτάνει αμέσως στα άκρα. Εξ ου και το BBC περιόρισε και την δωρεάν προσφορά καφέ και το τσαγιού, που από σήμερα θα παρέχεται μόνο στα στελέχη που μετέχουν σε συσκέψεις που ξεπερνούν το δίωρο. Κόπηκαν επίσης και τα δωρεάν βουτήματα και τα μεσημεριανά σάντουιτς. Οι New York Times φέρνουν στο προσκήνιο τις παρασκηνιακές συζητήσεις των εταιριών παραγωγής του Χόλιγουντ που αφορούν στην προσαρμογή τους στην εποχή της οικονομικής ύφεσης. Δύο είναι οι μεγάλες αντίρροπες τάσεις: η ρεαλιστική, που επιθυμεί να αποδώσει το κλίμα ανασφάλειας και φόβου που γεννούν οι καιροί και η άλλη, που πριμοδοτεί τη φαντασία και την απόδραση από την αλγεινή πραγματικότητα. Η δεύτερη τάση φαίνεται να έχει ήδη ένα σαφές προβάδισμα. Τα κινηματογραφικά στούντιο τάσσονται ανοιχτά υπέρ της στροφής προς τις χαζές κωμωδίες και τα μιούζικαλ. Η βιομηχανία του Χόλιγουντ έχει λάβει τα μέτρα της ώστε να καθυστερήσει την μεταφορά του οικονομικού χάους στην οθόνη. Σε κάθε μεγάλη κρίση (το ίδιο συνέβη κα μετά το ’29 και μετά την 11η Σεπτεμβρίου) η φαντασία φαντάζει ως το μοναδικό ασφαλές καταφύγιο. Η κατεξοχήν απόδραση. Κι η τηλεόραση, ως το κατεξοχήν όχημα των μεγάλων αποδράσεων ξέρει πάντα να κερδίζει πουλώντας εισιτήρια στους κατατρεγμένους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: