Δευτέρα, 18 Αυγούστου 2008

Περί σωτηρίας

Ο δημοσιογράφος, ο συγγραφέας είναι πρωτίστως ο καλός χειριστής της γλώσσας. Αυτός που παίζει με τις λέξεις όπως ο σαλτιμπάγκος με τις κορίνες του, όπως ο ποδοσφαιριστής με το τόπι του. Δουλειά του είναι να φτιάξει ένα κείμενο που θα μας εντυπωσιάσει. Που θα το απολαύσουμε, θα το γευτούμε και θα γλύψουμε τ' ακροδάχτυλά μας με ικανοποιήση, όπως απολαμβάνουμε έναν εξαιρετικό ελιγμό στην μικρή περιοχή που καταλήγει σ' ένα αναπάντερο και θεαματικό γκολ. Μόνο που στο γράψιμο σήμερα γκολ δεν υπάρχει. Γράφει κανείς για να γράφει. Για να δικαιολογεί τον τίτλο του γραφιά. Γιατί ο τίτλος του συγγραφέα ή του δημοσιογράφου τρέφεται και διατηρείται μόνο από τις δημοσιεύσεις. Το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι το πώς θα πεις ό,τι έχεις να πεις. Κανείς όμως δεν μοιάζει να ενδιαφέρεται για το τι έχεις να πεις. Κάθε περιεχόμενο είναι σήμερα παροδικό, αναλώσιμο και σχετικό. Μια ακόμα άποψη σ' έναν ωκεανό ισάξιων και ισοβαρών απόψεων. Ενα θαύσμα λόγου σ' έναν θρυμματισμένο κόσμο. Τα κείμενά μας δεν σώζουν, δεν καθιστούν τίποτα σώο, δηλαδή ολόκληρο...

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σεις δηλαδή που τα γ΄ραδετε αυτά, τί καινούργιο θαρρείτε πως έχετε να μας πείτε;...

Ανώνυμος είπε...

"Γράφετε" ήθελα να γράψω.
Γιατί αλλάξατε τον τίτλο της σελίδας σας;....:-)

ποετάστρος είπε...

Επισημαίνω απλώς μια μετατόπιση από το περιεχόμενο στην μορφή, που καθιστά το λογοτεχνικό (κυρίως) έργο γράμμα κενό. Επιχειρώ να κοινωνήσω την ανάγκη μου για μια λογοτεχνία που θα έχει κάτι να υπηρετήσει κάτι να φωτίσει... Δεν νομίζω ότι η απάντηση και ποιος είσαι εσύ; ή η αντίστοιχη, ξέρεις ποιος είμαι εγώ; ότι μπορεί να βοηθήσει οποιαδήποτε συζήτηση. Μάλλον αναιρετική κάθε επικοινωνίας είναι. Οδηγεί απαρέγκλιτα στο Εγω είμαι Εγώ ευζωνάκι γοργό, σε μια εγωτική ταυτολογία, αναιρετική κάθε συζήτησης.

Ανώνυμος είπε...

...Μα και γω αγαπητέ νεαρέ μου αυτήν ακριβώς την μετατόπιση του περιεχομένου στη μορφή θέλησα να σας επισημάνω, την οποία παρατηρώ παντού...Δεν υπάρχει λόγος να θίγεστε...

ποετάστρος είπε...

Δεν θίχτηκα καθόλου. Δεν εννοώ εσάς. Μη μυγιάζεστε.